משפחה מטיילת

שלום לכם! אנחנו משפחה מטיילת. שבנו השנה מארבע שנים של מגורים באנגליה. טיילנו תמיד, זה כנראה בדם שלנו....אנחנו מזמינים אתכם בבלוג זה להציץ ולהצטרף לטיולים שלנו, כדי להנות וכדי לטייל! נשמח לתגובות.

יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

אצא לי אל היער.....

אצא לי אל היער לראות את הקוקית
ויען קול מיער
הן זוהי הקוקית
קו קו, קו קו,
הן זוהי הקוקית.
באנגליה המון יערות, בעיקר יערות, בכל מקום יערות, אבל יערות זה לא כמו כנסיות, לא תופס לגביהם המשפט - ראית אחד ראית את כולן.....כל יער הוא מעט שונה....היער הזה נקרא ה- NEW FOREST וכי למה? כי הוא שמורת הטבע ה"חדשה ביותר" באנגליה, היער נשתל לפני כ- 900 שנה אבל השמורה תוחמה רק ב- 1995...
מרחק היער כשעה וחצי מלונדון (תלוי בתנועה כמובן), נסיעה חלקה לכייון דרום-מזרח בעיקר על ה- M3. היער שייך ברובו למחוז HAMPSHIRE.
היער הוא גן עדן לילדים (ואז גם בהכרח להורים), מכיון שהטיול בו מאד בטוח ורגוע, מסלולי ההליכה או רכיבת האופניים ברובם שטוחים ומישוריים, אפשר למצוא דרגת קושי לכל גיל ובמזג אויר טוב אפשר גם להשתכשך בבריכות ונחלים קטנים שפזורים בכל מקום. (אפשר לנסות לדוג אבל זה לא ממש המקום).
מפה שמציגה את כל מסלולי רכיבת האופניים ושימשה אותנו היטב אפשר להוריד : פה
היער יוצר לילדים אין ספור צורות דימיוניות של בתים בתוך שורשים הפוכים של עצים ושוחות, גבעות קטנות לטיפוס ומקלות קסמים פזורים בשפע על הרצפה. תוסיפו לזה את החמורים והסוסים וגם קצת בופלואים ואיילים שמסתובבים חופשי חופשי ואפילו מתקרבים לליטוף וחיפוש מזון....אז הרווחנו גם ספארי.

היער משולט היטב יחסית, יש מקום לשיפור בנקודה זו (למרות שבכדי לנווט לנקודה מסויימת נדרשת מפה מפורטת יותר מהמפות המקובלות שניתן לרכוש כאן), אבל מסלולי ההליכה והרכיבה משולטים היטב מנקודות היציאה. אנחנו רכבנו שני מסלולים מאד קלים (כ- 8 ק"מ ביחד) שמתחילים מחניון בשם: ANDERWOOD (יש שירותים ומשטח דשא ליד).
יש ביער אוטובוס מעגלי עם גג פתוח שנוסע ברחבי השמורה, אנחנו לא השתמשנו בו אבל מידע על האוטובוס אפשר לקבל: פה. אתר נוסף שימושי של רשות היערות האנגלית אפשר למצוא :כאן, מציע אירועים ביער למשל, יש ארוע HALOWEEN בסוף החודש.
מחניה בשם: BOLDERWOOD שהוא חניון מסודר עם שירותים ושולחנות פיקניק, אפשר לצאת לשלושה מסלולי טיול רגלי באורך שונה (מ- 0.5 ק"מ ועד 3 ק"מ) ולצפות בהאכלת איילים לבנים בין השעות 13:30-14:30.
מה שבטוח זה בשום פנים ואופן לא לפסוח על אכילת הגלידה בייצור מקומי עם שם המותג של היער, עשויה מחלב של הפרות המקומיות, הוכתרה כ"גלידה האנגלית הטובה ביותר" שאכלנו עד כה (יותר מזו של CORNWALL).
מעבר לחוויות היער, אפשר לרדת למטה לדרום השמורה לערי חוף כמו: LYMINGTON ולטייל מעט על החוף או במרינה שלהם (נא לא לצפות לחויה ימית מסעירה, זה חמוד לא יותר מזה). כל הכפרים בתוך השמורה ומסביבה הם חמודים מאד קטנים וציוריים, אין הרבה מה לעשות בהם מלבד טיול רגלי לספיגת אוירה או לשתות ולאכול משהו (שזה גם חשוב), בעיר LYNDHURST שהיא המרכזית בתוך השמורה יש חנויות יפות, פאבים נחמדים, והעיר כולה בעלת איזכורים רבים לעליסה בארץ הפלאות שכן חיה בה ונקברה בה הדמות האמיתית שהיוותה השראה לכתיבת הספר. עיר מרכזית נוספת היא:Brockenhurst יש בה השכרת אופניים וחנות דברי מכשפות ובתי תה חמודים. לפני מספר חודשים בטיול עם משפחת לונדון עצרנו בדרך בחלק אחר של השמורה במוזיאון המכוניות המצויין ב- BEAULIEU (אגב בצרפתית הפירוש: מקום יפה, האנגלים אומרים את זה נורא מצחיק ולא דומה בכלל לצרפתית....), זה בילוי מקסים ליום שלם כולל גנים ובית אחוזה קטן.
איפה ומה אוכלים?
מביאים פיקניק, קונים בסופרמרקטים בדרך ובכל מקום מפקנקים, זה הכי מומלץ עם ילדים. לזוג בלי ילדים יש מסעדות שוות (אין לי המלצה ספציפית כי אני לא עונה על הקטגוריה הנ"ל), או פשוט פאבים חביבים (ובינוניים).
איפה ישנים?
אנחנו ישנו בקוטג' מדהים, מאובזר ומומלץ, במעגל החיצוני של היער (מרחק של כרבע שעה נסיעה ממנו) בעיר קטנה שנקראת: VERWOOD. את הקוטג' שכרנו דרך האתר המומלץ: COTTAGE4YOU. אלטרנטיבה נוספת (שחביבה על משפחת ברונר) זה להתביית על ה- PREMIER INN הקרוב באזור, במקרה הז כדאי ללכת על זה של SOUTHAMPTON.
ולסיום, אחד הדברים הכי יפים ביער הזה היא השקיעה, במיוחד לפי מחקר שעשיתי, בחודשי הקיץ, צבעי הורוד כתום אדום הם מהיפים שראיתם אי פעם על רקע היער....מומלץ לחכות ולהישאר עד השקיעה כדי לראות את המחזה המיוחד הזה. התרשמו בעצמכם מהתמונות.
התחלת השקיעה השמים עוד כחולים עם נגיעה של ורוד:
תוך שתי דקות אדום וכתום:
להתראות בטיול הבא....

3 תגובות:

  1. אני מקנאה. בבית הכנסת לא הייתה שקיעה כזו יפה, וגם פיקניק לא עד סוף הצום :-)

    בכל אופן, זה ברשימת האתרים הבאים לטיול.

    יעל

    השבמחק
  2. אופס.....אני לא הזכרתי יום כיפור.....מה פתאום?! זה היה לפני ואחרי הצום, סעודה מפסקת....:)

    השבמחק
  3. לכולם שלום וחג סוכות שמח,

    מהמם, אנגליה במיטבה - ובמיוחד כשהשמש זורחתץ

    המשיכי לטייל כל זמן שמזג האויר מתיר.

    השבמחק